Sabtu, 10 September 2011

THE art of HADIARTZ.. makeup part 2

Tema ~ Tradisional Kontemporari.


SILA CLICK GAMBAR INI UNTUK VIEW LEBIH JELAS

Elta Surya mengenakan pakaian ‘Puteri Perak’ dengan tenunan songket penuh berwarna merah. Solekan pada kali ini bersesuaian dengan tema yang diberi..’Tradisional Kontemporari’ oleh demikian warna solekan mata Elta seiring dengan warna-warna yang ada di baju ‘Puteri Perak’ ~ Warna Biru & Unggu(purple) dan sedikit warna gelap untuk menaikkan warna solekan matanya. Warna bibir yang merah memainkan peranan di dalam keseluruhan solekan yang dilakukan.




SILA CLICK GAMBAR INI UNTUK VIEW LEBIH JELAS



Pemakaian Tradisional haruslah lengkap dengan ‘Cucuk Sanggul’ , Bunga hiasan di kepala dan juga aksoseri lain yang bersesuaian dengan pakaian tersebut. Pada pendapat saya pakaian ‘Tradisional’ harus jangan di lupai kerana ia melambangkan identiti Bangsa Melayu kita.



SILA CLICK GAMBAR INI UNTUK VIEW LEBIH JELAS


BASE: Meiko Fdtn 140 + EYESHADOW: 120 Dubai Eyeshadow + Mac Lipstick.

Pelbagai TEMA makeup lagi yang telah saya buat.




Solekan pentas ..haruslah tebal , cantik dan kemas. Setiap perincian solekan pentas harus di ambil kira kerana ini untuk menjadikan solekan kita ‘Cantik & Kemas’ terutamanya jika ia menjadi tumpuan ‘CameraMan’ di dalam siaran langsung. Solekan ‘Ala Marching Doll’ yang bersesuai dengan ‘costume’ menjadikan ia lebih kelihatan cantik.

Solekan untuk Elta Surya kali ini lebih di beri tumpuan pada teknik solekan ‘DOLL’ yang mana di utamakan dalam solekan mata dengan pemakaian ‘Bulu Mata Palsu’ yang panjang!! Ia menjadikan solekan keseluruhannya Cantik! .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan