Selasa, 21 Disember 2010

TIPS MEMILIH FOUNDATION….

Cari foundation yang mempunyai sedikit asas warna kekuningan(yellowish). Kemungkinan kenyataan ini agak mengejutkan anda, walaupun kulit anda adalah terdiri dari jenis warna pucat atau gelap, kulit wajah anda tetap mempunyai beberapa nada kuning di wajah. (Bahkan kulit anda sangat pucat, peach, merah muda atau warna keputihan (whitish) akan terlihat pucat). Satu ‘foundation’ yang ‘Yellow-Based’ akan dapat sebati dengan cantik terhadap warna kulit wajah anda sehingga kelihatan segar dan sihat. Ini adalah salah satu ‘foundation’ yang patut anda miliki dan menggunakannya..

Tujuan ‘foundation’ diguna adalah untuk menjadikan kulit wajah lebih sempurna dan sekata, bukan mencipta kulit wajah yang baru! Jangan sesekali menggunakan warna yang gelap untuk kelihatan ‘Tanned’ ini kerana ia tidak kelihatan natural. Selalu mencuba untuk mencari warna ‘foundation’ yang tepat untuk tona kulit wajah anda.

Cari Tona Kulit Anda! Tips: Berada di tempat cahaya terang, kemudian calitkan beberapa warna tona ‘foundation’ (shade lighter and one shade darker) dari pipi ke rahang anda dan perlahan-lahan ‘blend it’. Bayangan calitan ‘foundation’ yang anda sapukan tadi tidak kelihatan atau sama dengan warna kulit anda itulah ‘foundation yang TEPAT yang harus anda miliki. Tips: Jika masih sukar untuk mencari warna foundation yang sesuai, cuba pula lakukan perkara yang sama tadi di dahi anda ini kerana kebanyakkan wanita cenderung kulitnya gelap di sekitar rahang. Cubalah Tips ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan