Sabtu, 21 Julai 2012

Sijil Kemahiran Malaysia

Jutaan Terima Kasih kepada Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) kerana Melantik Hadiawati Ismail daripada Timefaces Hadiartz sebagai PANEL PAKAR bagi PEMBANGUNAN DOKUMEN NATIONAL OCCUPATIONAL SKILLS STANDARD (NOSS) Untuk JABATAN PEMBANGUNAN KEMAHIRAN (JPK), KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA bagi BIDANG PROFESSIONAL MAKEUP (Tahap 1 - 3).

PROFESSIONAL MAKEUP ini adalah yang pertama kali diadakan di dalam Cosmetology yang mana selama ini ia merangkumi Pembelajaran Kursus Sijil Kemahiran Malaysia : SPA & BEAUTICIAN sahaja. InsyaAllah di dalam masa terdekat Kursus Sijil Kemahiran Malaysia di dalam bidang PROFESSIONAL MAKEUP akan menjadi salah satu Topik Pembelajaran di bawah Tajuk Cosmetology.
Hadia (Timefaces Hadiartz) sebagai PANEL PAKAR bagi melaksanakan kerja-kerja Pembangunan yang merangkumi perkara-perkara seperti berikut :
1~ Terlibat dalam sesi Percambahan Idea bagi setiap Fasa Pembangunan NOSS iaitu Pembangunan Occupational Analysis (OA), Occupational Area Of Analysis (OAA), Competence Profile Chart (CPC), Competence Profile (CP) & Curriculum Of Competence Unit (CoCU).
2~ Memberikan input berkaitan industri, kemahiran/kaedah aplikasi sebenar dalam Industri Kecantikan (MakeUp).

Hadia berharap teman-teman MUA (Makeup Artist) & juga kepada Mereka yang ingin mendapatkan Pengiktirafan Sijil Kemahiran di dalam bidang Professional Makeup , ini adalah PELUANG TERBAIK! untuk teman-teman 'MengUPGRADEkan' Diri untuk MAJU KEHADAPAN!.






       






























Tiada ulasan:

Catat Ulasan