Rabu, 8 Disember 2010

KENALI SAYA


                        Di arena bidang solekan, saya tidak profesional, dan saya tidak menuntut sebagai seorang profesional, tetapi sepanjang 10 tahun, saya telah mengambil banyak tips, trik dan petunjuk dari pro dan saya ingin berkongsi pengalaman mereka semua dengan anda! Saya berharap anda  boleh menggunakan pengalaman ini untuk kemahiran anda di bidang solekan. Tujuan saya adalah untuk membuat setiap orang menjelajah dan membawa putri atau ratu batin anda dan mula untuk benar-benar merasa seolah-olah anda adalah seorang yang ISTIMEWA!

                       Kebanyakan orang menganggap solekan digunakan untuk benar-benar mengubah penampilan seseorang untuk sesuatu yang orang mungkin tidak, dan itu tidak akan berlaku!. Solekan adalah alat yang kita gunakan untuk menonjolkan bahagian kegemaran dari wajah kita. Kita  mencipta kenaikkan tulang pipi sedikit, garis bibir untuk kelihatan seksi, dan membuat solekan mata anda meraih pandangan orang, tapi masih tetap setia pada keindahan ciptaan ALLAH S.W.T terhadap kita sebagai umatnya.
Warna-warna natural adalah cara sempurna untuk anda melihat perbandingan warna yang sesuai dengan tona warna kulit kita. Ini adalah warna yang biasanya dapat ditemui di wajah, jadi menggunakan warna natural untuk menonjolkan ciri-ciri, dan menarik perhatian yang besar.  Warna-warna natural termasuk warna seperti - coklat, emas, tembaga, kelabu dan bahkan orang yang berkulit gelap atau sawo matang juga sesuai dengan warna tersebut.
                                  Solekan kegemaran saya untuk paparan sehari-hari adalah ‘smokey eye’ dengan warna bibir natural ataupun warna terang.Sebenarnya tiada batas untuk anda menggunakan warna bibir yg terang untuk solekan ini, oleh itu beranikan diri untuk mencuba!. ‘Smokey Eye’ mudah untuk dilakukan dan tidak begitu memakan masa ia cukup menarik, ia juga bersesuaian pada semua keadaan. ‘Nude lips’ adalah satu cara solekan yang bagus dan bersesuaian dengan solekan mata anda, kerana anda mengambil perhatian dari bibir anda. Ini adalah salah satu teknik untuk  kelihatan lebih muda dari usia sebenar anda.


PASTINYA! solekan dapat memberi keyakinan dan percaya diri, anda boleh memakai apapun  warna pilihan anda, tetapi saya mengesyorkan solekan ‘Smokey Eye’ dengan ‘Nude Lip’, hanya untuk tujuan kelihatan muda. Kebanyakan orang cenderung untuk mencuba kelihatan lebih muda, bibir yang seksi dan membawa jauh usia sebenar untuk dilihat dari dekat. 

Harapan saya, anda semua dapat menikmati pengalaman serta panduan ikhlas dari saya untuk anda yang di hormati..Semoga anda kelihatan lebih cantik dan berkeyakinan diri yang tinggi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan