Rabu, 25 Julai 2012

KURSUS MAKEUP SECARA PROFESSIONAL (INTENSIVE)


TIMEFACES HADIARTZ ada mengadakan beberapa jenis tahap Kursus Makeup. 
Diantaranya adalah : 
  1. KURSUS ASAS MAKEUP 
  2. KURSUS PROFESSIONAL MAKEUP ADVANCE 1 (Hanya pada yg ada ASAS Makeup)
  3. KURSUS PROFESSIONAL MAKEUP ADVANCE 2 (Hanya pada yg ada pengalaman makeup)
  4. CORRECTIVE MAKEUP
  5. PERSONALITY AND GROOMING
  6. AURA & BEAUTY THERAPHY ( KHAS UNTUK ANDAMAN & PELINDUNG DIRI)
  7. SPECIAL EFFECT FOR MOVIE or TELEMOVIE or SPECIAL EVENT

** Tawaran Masih Terbuka Untuk Mereka Yang Serius Belajar Mengenai & Menambah Ilmu Kecantikan/Solekan...** Cuma Pilih Tarikh Yang Telah Disediakan Mengikut Kesenangan Anda...**

# Sesiapa yang ingin menganjurkan kursus makeup bersama Timefaces Hadiartz sebagai pengajar, boleh berbincang melalui email: timefaces@gmail.com atau sms : 012-9303077. ANDA Sebagai PENGANJUR boleh membuat side income juga !!!.... anda tentukan berapa peserta serta tempat untuk kursus dan kami akan ke tempat anda.

PENGENALAN KURSUS:
Kursus ini adalah dikhaskan kepada mereka yang baru berjinak-jinak untuk menjadi  Jurusolek Professional dan juga kepada mereka yang ingin mempelajari teknik solekan untuk kegunaan peribadi.
Ramai wanita di luar sana yang mempunyai peralatan makeup yang mahal dan terkini tetapi tidak tahu menggunakannya secara betul dan efektif. Anda akan diberikan pendedahan beberapa aspek, antaranya:-
  • Pengenalan kepada jenis-jenis berus.
  • Pengenalan kepada penggunaan skim warna.
  • Pengenalan kepada bahan dan peralatan solekan.
  • Apa yang boleh dan apa yang tidak sewaktu mengaplikasikan solekan.
  • Modul pembelajaran TEORI dan PRAKTIKAL yang effektif.
ASSIGNMENT UNTUK SETIAP PESERTA SELEPAS MENGHADIRI KUSUS BERSAMA TIMEFACE HADIARTZ - Anda dikehendaki mempraktikkan makeup sekurang-kurangnya 20 muka dan akan dipanggil REUNION BERSAMA STUDENT TimeFaces kembali untuk Pemantapan Makeup Skill ( Yuran hanya RM80-150 sahaja bagi menampung kos makan dan tempat Reunion setelah menjadi Student TimeFaces )
REUNION PEMANTAPAN MAKEUP SKILL ini bertujuan untuk berkumpul bersama kembali dan akan berkongsi Tips / Teknik terkini serta boleh berkongsi Jobs pada Students TimeFaces. Sekiranya Students sudah ada keyakinan dan skill mereka akan didedahkan pada program TV / Movies / Stage Show atau Bridal Makeup pula.

OBJEKTIF & MATLAMAT KURSUS:
1. Membantu Menjana Ekonomi individu yang Berpotensi bila menceburi  bidang ini.
2. Membimbing individu memulakan perniagaan di rumah atau di mana sahaja!
3. Membentuk Keyakinan Diri individu itu dari masa ke semasa.
4. Membantu individu mempunyai Keterampilan serta Keyakinan Diri yang Tinggi (Confident Attitude).

MODUL & KANDUNGAN KURSUS:
  • Kursus ini menggunakan kaedah TEORI dan PRAKTIKAL .
  • Tenaga Pengajar akan memastikan Kefahaman dan Kemahiran 100% dapat diberikan kepada peserta kursus sewaktu kursus mahupun SELEPAS kursus.
  • Kenapa perlu ada bimbingan SELEPAS kursus?
  • Ini kerana setiap Pelajar yang mengambil Kursus dengan TimeFaces Hadiartz sentiasa diambil berat kerana konsep yang diamalkan adalah ibarat Guru dengan Murid. Ilmu yang Berkat mampu membawa Pelajar ke tahap yang lebih Berjaya. Pihak Tenaga Pengajar tidak akan membiarkan Anda keseorangan di dalam Membina Karier Dunia Persolekan ini.
  • Kursus ini boleh diadakan secara Berkumpulan atau Individu (1 to 1).

TENAGA PENGAJAR:

* Artis Budaya Selangor & Present for Malaysia Fest ~ 1991 - 1994 

 * Wedding Planner & Andaman Makeup – previous own company 'Sri Santubong' ~ 1992 – 2009 

* MAS Cabin Crew Wide Body ( First Class & Golden Club Class Stewardess) ~ 1994 – 2003 

* Own new company “TIMEFACES HADIARTZ” with Business Registration: SA 0197432-A 

* Freelance Makeup Artist / Commercial Makeup Artist (stage,TV Programs, Dinner, Movies) /   Photo Shoot Makeup Artist / Personal Makeup Course for Basic , Advanced & Bridal Course. 

* Choreographer for Traditional and Contemporary Dance. 

* Personality and Grooming Facilitator (table manner / appearance attire). * Event Organizer for any Events. (Artist, Band, Presenter and etc).

* Hadiawati Ismail daripada Timefaces Hadiartz adalah PANEL PAKAR bagi PEMBANGUNAN DOKUMEN NATIONAL OCCUPATIONAL SKILLS STANDARD (NOSS) Untuk JABATAN PEMBANGUNAN KEMAHIRAN (JPK), KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA bagi BIDANG PROFESSIONAL MAKEUP (Tahap 1 - 3)


**Sila SMS Hadia ~ 012 9303077 untuk 'Seat Booking' & Pembayaran Deposit RM150 Sebelum menyertai Kelas Solekan.
**Sila bawa 'Makeup Tools' utk kegunaan semasa Seisi Pembelajaran untuk kami menerangkan teknik-teknik mengunakan alat-alat solekan anda sendiri.






































3 ulasan:

  1. Tahniah atas kerja yang teliti dan memukau. Pernah terlibat untuk Media Prima ke? Macam pernah nampak di bilik make-up sana... Tahniah berganda kerana berhijab - ia sebenarnya berdakwah dalam sikap. Kekalkan <3

    BalasPadam
  2. Terima kasih di atas pujian ini sis Jannah. Saya memang selalu berada dikebanyakan makeup room sejak 17 tahun dahulu samada tv shooting , stage atau modelling.
    Saya senantiasa belajar dan terus belajar tips2 terbaru agar dapat dikongsikan bersama student2 agar mereka atau org yg dimakeupkan menjadi "Confident Attitude". Sayangilah diri anda sebelum menyayangi diri org lain.

    BalasPadam
  3. Asalamualaikum..sye Dewi usma mua dr sabah ingin mngikuti cls special effects tuk perfileman..bole sya thu bila ada cls bgini? Nd bgaimna sya nk join..klau ade cls, sy akan dtg ker sna nnti..trima kasih
    My hp : 0198427881

    BalasPadam